شبکه های اجتماعی

9.5 نکته برای موفقیت در اینستاگرام

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین شبکه های اجتماعی دنیا شناخته می شود که افراد زیادی به ویژه ایرانیان در آن فعالیت دارند.

در ابتدا این موضوع را به شما بگوییم که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس و ویدیو به حساب می اید و شما نباید کپشن های بسیار طولانی را بنویسید! چرا که بیش از 90% افراد هیچ توجهی به آنها نخواهند کرد و پیج شما با سرعت بسیار کمی رشد می کند که اغلب آنها هم فعال نیستند و هیچ لایک یا کامنتی دریافت نخواهید کرد.به هر حال ما امروز می خواهیم نکاتی را برای موفقیت در اینستاگرام به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید با بیشترین سرعت در این شبکه اجتماعی پیشرفت کنید! پس همراه ما باشید.

در اینستاگرام ماهانه بیش از 800 میلیون کاربر فعالیت دارند که این افراد روزانه حدود 60 میلیون عکس و فیلم در صفحات خود درج می کنند و 1.6 میلیارد لایک هم رد و بدل می شود! آیا از این 1.6 میلیارد لایک شما نمی توانید 2000 تا بگیرید؟ چرا که نمی توانید! تنها کافیست برای کاربرانتان ارزش قائل شوید و دقیقا آن چیزهایی که می خواهند را تولید کنید.

😫 اگر به تازگی صفحه اینستاگرام خودتان را راه اندازی کرده اید و هیچ تجربه قبلی هم ندارید,پس کمی سخت است که بتوانید پیجتان را بالا بیاورید و به نوعی محتوایی تولید کنید که مخاطبین دوست داشته باشند و به همین دلیل است که ما این مقاله را برای شما نوشته ایم و تا اینکه تا امکان حرفه ای عمل کنید.

1. اکانت خود را بیزینسی کنید!

قبل از اینکه به فکر تولید محتوا در کل یک استراتژی برای صفحه خود باشید,می بایست اکانتتان را به حالت بیزینسی در بیاورید تا هم حرفه ای تر به نظر برسد و کاربران بتوانند راحت تر با شما ارتباط برقرار کنند.این کار بسیار ساده بوده و کافیست به تنظیمات (Settings) اکانت بروید و از آنجا روی Swtich To Business Profile کلیک کنید و تمام.این کار یک سری امکانات جدید به پنل شما اضافه می کند,مانند امکان ایجاد تبلیغات بدون نیاز به اکنات فیسبوک یا درج آدرس سایت و ایمیل در صفحه پروفایل.همچنین می توانید آمار بازدید,لایک و کامنت و در کل همه چیز را در بخش Insights اینستاگرام مشاهده کنید که مانند یک آنالیزور عمل می کند.

 

طراحی سایت در کرج

2. از ابزارهای رایگان اینستاگرام استفاده کنید

پروفایل های بیزینسی اینستاگرام تفاوت چندانی با فیسبوک ندارند و بخش Insights آنها هم تقریبا یکی هستند و می توانید تمام جزئیات مربوط به تعامل و تعداد نمایش (Impression) صفحه را در آن ببینید.نکته جالب این است که این ابزار سن,محل زندگی و ساعات فعالیت فالوورهای شما را هم نشان می دهد و می توانید با توجه به علایق و ساعاتی که آنلاین هستند پست بزارید تا بیشترین بازخورد را داشته باشید.ممکن است شما پستی داشته باشید که وایرال شده باشد و هنوز متوجه آن نشده باشید! در اینجا اینستاگرام به شما یک ریپورت ارسال می کند و خواهید فهمید که کدام یک از پست هایتان بیشترین تعامل را داشته باشند و از این رو می توانید بفهمید که چه پست هایی را قرار دهید!در حال حاظر پست های ویدیویی بیشترین تعامل و بازدید را در کل اینستاگرام دارند و از این رو اگر وقت یا بودجه این کار را دارید,پیشنهاد می شود حداقل هفته ای 3 بار محتوا ویدیویی آپلود کنید تا بیشتر متوجه منظور ما شوید!

 

3. استفاده درست از تیزرهای تبلیغاتی

بسیاری از پیج های فروشگاهی وجود دارند که سعی دارند با عکس های بسیار ساده و بی کیفیت کاربران را “مجبور” به خرید کنند که این کار به مرور زمان باعث صفحه اینستاگرامشان خواهد بود.همیشه باید به نحوی از محصولاتتان عکس و ویدیو بسازید که شبیه به فروش نباشد و یک حالت برندینگ داشته باشد.این کار به مرور زمان می تواند Level برند شما را بالا ببرد و کاربران بعد از مدتی خودشان از شما می پرسند که چطور باید این محصول را بخرند و اصلا قابل خریداری هست یا نه؟ سعی کنید همیشه به ملایمت محصولات را درون پیج قرار دهید و اینطور نباشد که روزانه بیش از 10 عکس کپی از دیجی کالا را قرار دهید و انتظار داشته باشید که ماهانه 1000 فروش کنید 😄!

تبلیغات در اینستاگرام

برای مثال همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید صفحه استار باکس یک محصول جدید ارائه کرده است که با یک تصویر جذاب سعی دارد که مشتریان را از آن باخبر کند و می بینید که هیچ قیمت یا جمله ای مانند “بخرید دیگه!” درونش قرار نداده و این یعنی کار حرفه ای.شاید الان خیلی از شما بگویید که Starbucks قابل مقایسه با برند ما نیست و آنها پیشرفت کرده اند و تقریبا کل دنیا محصولاتشان را می شناسد,اما باید بدانید که شما هم باید حرفه ای عمل کنید تا استار باکس بعدی باشید.

اگر به تعداد لایک پست توجه داشته باشید متوجه خواهید شد که این تعداد لایک برای یک پست محصول بسیار زیاد بوده و می توانیم آن را یک موفقیت کوچک برای هر برندی بدانیم!به طور کلی این را بدانید که می توانید با تصاویر و تیزهای تبلیغاتی کاری کنید که کاربران ناخود آگاه مجبور به استفاده از محصولات شما شوند و تنها کافیست کمی خلاقیت داشته باشید.

 

4. از تبلیغات اسپانسری استفاده کنید

یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های افزایش فروش و فالوور,استفاده از تبلیغات اینستاگرام می باشد و می توانید با تعیین بودجه روزانه دقیقا همان مقداری که دوست دارید هزینه کنید! شما می توانید یک یا چندین تبلیغ مختلف با اهداف متفاوت در نظر داشته باشید تا بتوانید اغلب طیف های جامعه را از وجود برند خودتان آگاه کنید.البته دقت داشته باشید که این موضوع یعنی تبلیغات در اینستاگرام نیازمند تجربه و تخصص بوده,به همین خاطر بهتر است در ابتدا با یک متخصص اینستاگرام صحبت داشته باشید تا مبادا پولتان را از دست دهید.

تبلیغات در اینستاگرام

بسیاری از افراد هستند که برای تبلیغات از عکس و ویدیوهای رایگان و بی کیفیت استفاده می کنند و بعد از چندین میلیون هزینه متوجه خواهند شد که هیچ پیشرفتی نکرده اند و تنها پولشان را از دست داده اند.برای مثال موشن گرافیک از بهترین گزینه های برای تبلیغات می باشد و می توانید در 10 الی 15 ثانیه محصول یا خدماتی که ارائه می دهید را با خلاقیت تمام به کاربران معرفی کنید.

 

5. استوری بزارید لطفا :((

ما خیلی از صاحبین کسب و کار را می بینیم که هیچ استوری در صفحه خودشا نقرار نمی دهند و اگر هم می زارند,از عکس های بسیار بی کیفیت و بی محتوا استفاده می کنند که آدم دوست دارد همان لحظه بلاک و ریپورت! استوری گذاشتن می تواند تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن شما داشته باشد و چه بسا اگر محتوایی باشد که بقیه بتوانند برای همدیگر بفرستند و این یعنی افزایش بازدید و فالوور! شما می توانید این ویدیو و تصاویر را برای همیشه در صفحه اینستاگرامتان ذخیره کنید تا هر کسی که وارد صفحه می شود,بتواند آنها را ببیند.

استوری گذاشتن در اینستاگرام

دقت داشته باشید که نباید پست را درون اینستاگرام قرار دهید و از بقیه بخواهید ببینند یا لایک کنند که این کار واقعا یک نوع توهین به مخاطب در نظر گرفته می شود.البته برای صفحات سرگرمی یا واینرها به خوبی عمل می کند,اما اگر یک فروشگاه یا خدمات دهنده هستید نباید این کار را انجام دهید.برای تولید محتوا استوری ابزارهای زیادی مانند Canva و InVideo وجود دارند که با اکانت رایگان آنها می توانید تصاویر و ویدیوهای بسیار زیبایی را ایجاد کنید.

نکته مثبت این است که می توانید بی نهایت عکس و تصویر استوری کنید و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد (مانند امیر تتلو D:!).به هر حال اغلب کاربران اینستاگرام از گوشی هوشمند استفاده می کنند و به همین خاطر کمتر کسی بر روی لینک وبسایت کلیک خواهد و بهتر است مطالب سایتتان را به شکلی متفاوت و زیباتر درون استوری قرار دهید تا فالوورها بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند + لینک به صفحه مقاله در سایت.

 

6. با بقیه صفحات تبادل داشته باشید

اگر می خواهید به سریع ترین شکل ممکن مخاطبان پیجتان را افزایش دهید,همکاری کردن با صفحات دیگر می باشد که گاهی این کار نیاز به هزینه خواهد داشت.برای مثال اگر یک صفحه دانستنی دارید,می توانید با صفحات دیگر صحبت داشته باشید که زیر 2 پست آخر همدیگر را منشن و تگ کنید که برای این کار می بایست تعداد فالوورها و کیفیت دو صفحه به یکدیگر نزدیک باشد.روش دیگر استفاده از اینفلوئنسرها می باشد و همانطور که از نامشان مشخص است این افراد می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی فالوورهایشان داشته باشند و اگر صفحه شما موضوع مرتبطی با شخص اینفلوئنسر داشته باشد,می توانید مشتریان بسیار زیادی برای خودتان جذب کنید.

برای مثال بسیاری از فروشگاه های اینترنتی,محصولات جدید را برای اینفلوئنسرها ارسال می کنند و آنها را بررسی محصولات و استفاده رایگان از آنها اقدام به تبلیغ پیج مورد نظر می کنند که این کار یک معامله دو سر سود خواهد بود.

تبلیغ با اینفلوئنسرها

⚠️خیلی از افراد هستند که هزینه زیادی را تبلیغات در صفحات اینفلوئنسرها می پردازند و در آخر آن طور که باید موفق نمی شوند! دلیلش هم مشخص است : همکاری با اشخاص نادرست و استراتژی محتوا نادرست که هر دو تاثیر بسیار زیادی در موفقیت کسب و کار اینستاگرامی شما خواهند داشت.هیچوقت نباید در صفحاتی که هیچ ربطی به کار شما ندارند تبلیغ دهید,مگر اینکه پول زیادی برای سوزاندن داشته باشید! متاسفانه در حال حاظر روزانه چندین اینفلوئنسر غیر حرفه ای به اینستاگرام افزوده می شود که بین 10 الی 900 هزار فالوور دارند و تنها با مسخره بازی و محتوا سرگرمی بالا آمده اند و ما به هیچ عنوان آنها را پیشنهاد نمی کنیم (حتی اگر قیمت بسیار عالی هم داشته باشند).

 

7. عکس های ارسالی کاربران را جمع کنید

این یکی از بهترین روش های برای تولید محتوا رایگان صفحه اینستاگرام می باشد و می توانید از تصاویر ارسالی خریداران قبلی برای این کار استفاده کنید.البته باید دقت داشته باشید که تنها عکس یا ویدیوهایی را قرار دهید که کیفیت بالایی دارند (نه اینکه یک لباس را روی موزاییک گذاشته و با گوشی نوکیا عکس گرفته)! یا می توانید برای این کار مسابقه در نظر بگیرید تا هر شخصی که تصویر ارسالی اش بهتر بود یک ست کامل لباس یا خدمات شما را دریافت کند و اگر دیدید این مورد جواب نداد می بایست جوایز نقدی در نظر بگیرید.

شاید این سوال را بپرسید که چرا باید جایزه نقدی برای محتوا بدیم و می توانیم با همین پول یک تولید کننده محتوا استخدام کنیم؟ دقت داشته باشید که محتوا ارسالی ارزش بسیار بالایی دارد و باعث افزایش برندینگ و اعتماد سایر کاربران صفحه شما خواهد!برای مثال پیج اینستاگرام لوسیفر (برند لباس) این کار را انجام می دهد که معمولا لباس های گران قیمتی هم طراحی می کند.

 

8. برای خودتان هشتگ بسازید

اگر می خواهید با کاربران و مشتریان خودتان تعامل داشته باشید,بهترین راه استفاده از یک هشتگ خاص برای محصولات و خدماتتان می باشد که هر کسی می تواند از آن استفاده کند.همانطور که جلوتر می روید,تعداد پست هایی که با هشتگ شما قرار می گیرند بیشتر می شود و کاربران دیگر می توانند به راحتی با پست های مرتبط با برند شما ارتباط برقرار کنند و این یک نوع تبلیغ رایگان به حساب می آید.برای مثال کمپانی کوکاکولا و ردبول از هشتگ مخصوص به خود استفاده می کنند که هر کدام بیش از 300 هزار پست دارند.

استفاده از هشتگ در اینستاگرام

دقت داشته باشید که هشتگ نباید بی معنی و خیلی طولانی باشد تا کاربرانی که هنوز با برند شما آشنا نیستن هم بتوانند متوجه شوند.برای شروع تنها کافیست از خریداران و مشتریان خودتان بخواهید که یکبار از هشتگ شما در زیر پست هایشان استفاده کنند.

 

9. سر زمان درست پست بزنید

در ابتدا این را بگوییم که زیاد پست گذاشتن دقیقا برعکس عمل می کند و باعث می شود که فالوورهای شما به مرور کمتر و کمتر شوند.می بایست بهترین زمان برای فعالیت پیجتان را پیدا کنید و دقیقا در آن موقع فعالیت داشته باشید تا با کمترین پست بتوانید بیشترین توجه را به سمت خود جلب کنید.همیشه زمانی را انتخاب کنید که افراد زیادی آنلاین هستند و معمولا این تایم بین 7 الی 10 شب بوده که اغلب افراد از سر کار برگشته اند و نیاز به کمی استراحت دارند.

بهترین روزهای پست گذاری معمولا روزهای آخر هفته می باشد و اگر کیفیت کارهایی که در پیجتان قرار می دهید باب میل کاربران باشد,قطعا در مدت کوتاهی به موفقیت خواهید رسید.البته پست گذاشتن اول صبح هم می تواند تاثیر چشم گیری داشته باشد و اگر بیدار هستید می توانید یکبار بین ساعت 8 الی 10 صبح را امتحان کنید تا شاید فرجی شد؟ D: برای اینکه بیشتر با زمان مناسب پست گذاشتن آشنا شوید می بایست در ابتدا موضوع و منطقه جغرافیایی فعالیتتان را در نظر داشته باشید.

 

9.5. فالوور نخرید!

مورد آخر هم اینکه به هیچ عنوان به دنبال خرید فالوور به ویژه فالوور ارزان نروید که باعث نابودی پیج شما خواهند شد.در این مقاله به طور مفصل برایتان توضیح داده ایم که چرا نباید فالوور بخرید و اصلا این کار چطور باعث افت کیفیت صفحه می شود! موفق باشید دوستان.

برچسب ها

Alizeynali

سلام من علی محمد زینالی,مدیر و موسس شرکت وبری و متولد سال 1377.از بچگی علاقه زیادی به کار با کامپیوتر داشتم که با بازی شروع شد و رسید به سئو و برنامه نویسی! خیلی دوست دارم چیزایی که یاد گرفتم رو به بقیه هم منتقل کنم و این هم باعث پیشرفت شما میشه و هم من بهتر نکات رو یادم میمونه.امیدوارم از مطالبی که براتون می نویسم راضی باشید. Good Luck

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن