سئو خارجی

آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب به صورت رایگان

در این آموزش می خواهیم به شما بگوییم که چطور بدون هزینه می توانید کلمات کلیدی مختلف به همراه تعداد جستجو در ماه را در بیاوریم.

اغلب افراد تازه کاری هیچ آشنایی با سئو و وبمستری ندارند,درباره هر چیزی محتوا تولید می کنند و گاهی هم تعداد محتواهایشان آنقدر زیاد می شود که قابل شمردن نیستند! اما بعد از مدتی می بینند که ترافیکشان چندان تغییر نکرده و انگار که آن همه محتوا تاثیری نداشته.به همین دلیل امروز با شما هستیم و آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و اینکه چطور بهترین انتخاب ها را داشته باشیم,آن هم بدون 1 ریال هزینه کردن.پس با ما همراه باشید!

اهمیت انتخاب کلمات کلیدی مناسب

همانطور که در ابتدا گفته شد,ممکن است شما محتوا نویس های زیادی را برای سایت خود استخدام کرده باشید و بعد از صرف هزینه و وقت زیاد,آنطور که باید به نتیجه نرسید و نا امید شوید.اما باید دقت داشته باشید که انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم تر از نوشتن محتواست و هر مدیر کسب و کاری باید به شکل پایه با این موضوع آشنایی داشته باشد.بیایید با یک مثال ساده این را بشکافیم :

ممکن است فردی 200 هزار کلمه محتوا در سایت خود داشته باشد که هیچگونه Keyword Research انجام نشده است و همینطور فقط مقاله ایجاد شده است و هیچگونه کلمات کلیدی فرعی مفیدی هم در آنها وجود ندارد.اما فرد دیگری با 100 هزار کلمه و با تحقیق کلمات کلیدی درست توانسته تا دو برابر فرد اولی,ترافیک به دست بیاورد.این مقایسه کاملا واقعی است و شما می توانید آن را امتحان کنید (البته اگر دوست دارید که پول خود را هدر دهید).

آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی با ابزارهای رایگان

گوگل × اولین و مهمترین ابزاری که استفاده از آن بسیار ساده و در عین حال واقعیست,خود موتور جستجو گوگل می باشد.شاید برایتان سوال پیش آید که چطور و چگونه می توانیم با کمک این ابزار ساده,بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم.برای شروع یک کلمه کلیدی جامع راجب مقاله ای که می خواهید بنویسید را در گوگل جستجو کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب

طراحی سایت در کرج

اگر به پایین صفحه اسکرول کنید,بخشی را با عنوان “Searches related to” خواهید دید که دقیقا همان کلمات کلیدی هستند که کاربران در گوگل جستجو می کنند و به موضوع شما مرتبط است.در انتخاب این کلمات کلیدی شک نکنید,چرا که منبع اطلاعات آنها تنها کاربران هستند و شما به راحتی می توانید نیازهای کاربران را متوجه شوید و حول موضوع آن محتوا تولید کنید.

با کلیک بر روی هر کلمه کلیدی,وارد صفحه ای جدید از جستجو می شوید و اگر باز هم پایین بیایید,کلمات کلیدی جدیدی را خواهید دید و همینطور ادامه دهید تا جایی که از بحث خارج شوید یا کلمات کلیدی تکراری را به شما نشان دهد.البته در این مورد شما نمی توانید تعداد جستجو ماهانه کلمات را متوجه شوید,اما قطعا بهترین ها را خواهید دید.

گوگل کیورد پلنر × اگر آشنایی جزئی با سئو و مباحث آن داشته باشید,قطعا با ابزار Google Keyword Planner آشنایی دارید و از نحوه کارش آگاهید.استفاده از این ابزار 100% رایگان بوده و دقیق ترین اعداد را به شما خواهد داد.تنها نقطه ضعف آن را می توان تک بعدی بودنش دانست که تنها برای گوگل کاربرد دارد (خب معلومه که باید همینطور باشه!).

برای شروع ابتدا وارد صفحه کیورد پلنر شده و با اکانت جیمیل خود ثبت نام یا ورود کنید.خب حال با صفحه ای مانند شکل زیر رو به رو می شوید که باید کشور و زبان را روی ایران/فارسی قرار دهید تا نتایج شما درست در بیایند.

آموزش به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب

برای این کار می توانید مانند شکل بالا عمل کنید و سپس با توجه به زبان و مخاطبان خود تنظیمات را دقیقا مثل شکل زیر انجام دهید.یکی از مزیت های این ابزار وجود زبان فارسی و مخاطبان فارسی در دیتابیس آن می باشد و به دلیل اینکه مال خود کمپانی گوگل می باشد,بهترین و دقیق ترین نتایج را به شما خواهد داد.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب

خب در مرحله بعد می توانید نتایج خود را مشاهده کنید که در ابتدا کلمات کلیدی وارد شده شما نشان داده می شوند و موارد بعدی کلمات کلیدی مرتبطی هستند که ارزش بالایی هم دارند.

Semrush × یکی دیگر از ابزارهای نیمه رایگان “اِس ای اِم راش” می باشد که می توانید بدون تهیه اکانت حرفه ای,کلمات کلیدی مناسب خود را پیدا کنید.برای کافیست وارد سایت شوید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را داخل کادر بنویسید و اینتر بزنید.البته قبل از هر کاری باید در سایت ثبت نام کنید که کاملا رایگان است و تنها نیاز به یک ایمیل معتبر دارد.

آموزش کار با سمراش

همانطور که مشاهده کنید دو تا ستون مختلف برای میزان جستجو ماهانه هر کلمه کلیدی وجود دارد که یکی نشان دهنده آمریکا (یا کشور انتخاب شده) و دیگری در تمام کشورهاست.نکته منفی این سایت عدم وجود کشور ایران در بین کشورها می باشد.با این حال کمک زیادی به ما می کند و همانطور که می دانید,کاملا رایگان بوده و استفاده از آن هیچ ضرری نخواهد داشت.

حال اگر کمی پایین تر بیایید دو بخش Keyword Variations و Related Keywords را مشاهده خواهید کرد که اولی تعداد کل کلمات کلیدی (تنوع بیشتر) به همراه تعداد جستجو ماهانه را نشان می دهد و دومی هم کلمات کلیدی مرتبط (سمت راست).

آموزش انتخاب کلمات کلیدی مناسب

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب خود از این طریق تنها کافیست که این بخش را در نظر بگیرید که کلمات کلیدی خوبی را به شما پیشنهاد می دهد.البته دقت داشته باشید که تمام این موارد به صورت تقریبی هستند و ممکن کمتر یا بیشتر باشد (در واقعیت).برای گرفتن نتیجه هر چه دقیق تر بهتر است دو ابزار Keyword Planner و Semrush را به شکل ترکیبی استفاده کنید.

امیدواریم مقاله برای شما هم مفید بوده باشی و اگر سوالی دارید می توانید از بخش نظرات استفاده کنید و کارشناسان مدرسه وبری به آن پاسخ دهند.

برچسب ها

Alizeynali

سلام من علی محمد زینالی,مدیر و موسس شرکت وبری و متولد سال 1377.از بچگی علاقه زیادی به کار با کامپیوتر داشتم که با بازی شروع شد و رسید به سئو و برنامه نویسی! خیلی دوست دارم چیزایی که یاد گرفتم رو به بقیه هم منتقل کنم و این هم باعث پیشرفت شما میشه و هم من بهتر نکات رو یادم میمونه.امیدوارم از مطالبی که براتون می نویسم راضی باشید. Good Luck

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن